100-års jubilæum i Brønderslev kirke - program TIRSDAG

Kl. 08.25: Flaghejsning

Kl. 08.30: Morgensang i Brønderslev kirke
Organist Lone Frederiksen spiller for på salmer og sange fra Salmebogen, Højskolesangbogen m.fl.
Der knyttes også kommentarer til nogle af sangvalgene - og det bliver muligt at komme med forslag.

Kl. 09.00-10.00: Kaffe, morgenbrød, fællessang og fortælling
Der er dækket op til morgenkaffe, og når alle har fået noget i kopperne og på tallerkenerne, kommer dagens første fortælling. Ole Agger Hansen fortæller om oplevelser fra sin tid som mangeårig erhvervsdrivende (guldsmed) i byen - og som aktiv i flere forskellige sammnhænge.

14.30-16.00: Fortællerstolen i Sognegården
Tirsdag eftermiddag får vi besøg af H.C. Poulsen, mekaniker af profession, og mangeårigt medlem af bestyrelsen for Brønderslev Marked. H.C. vil fortælle om sine oplevelser med og erindringer om Brønderslev - udvikling af byen og især Brønderslev Marked.
Undervejs bliver der også tid til fællessang og kaffebord.

Det er gratis at deltage.

Kl. 19.30: Koncert med Blue Note Choir
– rytmisk kor fra Abildgårdkirken i Frederikshavn

Koret er medlem af Frederikshavn Musikskole og hører til i Abildgård Kirke i Frederikshavn. Det er et rytmisk kor under ledelse af Henrik Strøm, der er organist ved Sæby Kirke. Der er ca. 40 kormedlemmer i alderen 35 – 75 år fordelt på 4-6 stemmegrupper.

Koret synger glade, iørefaldende sange i forskellige rytmiske stilarter og kendes fra mange koncerter både i kirker og ved festlige lejligheder i lokalområdet.

Vi glæder os til at møde publikum ved en koncert, hvor vi med et repertoire af både kendte og mindre kendte sange og salmer kan være med til at skrue ekstra op for feststemningen i anledning af kirkens jubilæum.

Gratis entré.