100-års jubilæum i Brønderslev kirke - program TORSDAG

Program, torsdag d. 31. marts

Kl. 08.15: Flaghejsning

Kl. 08.30: Morgensang i Brønderslev kirke
Organist Lone Frederiksen spiller for på salmer og sange fra Salmebogen, Højskolesangbogen m.fl.
Der knyttes også kommentarer til nogle af sangvalgene - og det bliver muligt at komme med forslag.

Kl. 09.00-10.00: Kaffe, morgenbrød, fællessang og fortælling
Der er dækket op til morgenkaffe, og når alle har fået noget i kopperne og på tallerkenerne, kommer dagens første fortælling. Menighedsrådsmedlem Ole Stevns fortæller om oplevelser fra sin tid i Brønderslev - bl.a. som skoleinspektør på Skolegade skole og som mangeårigt medlem af Brønderslev menighedsråd. I menighedsrådet har Ole beklædt mange forskellige tillidposter, bl.a. som formand og kontaktperson.

14.30-16.00: ”Musikeftermiddag stemt i forårets lyse og lette grundtone".

Torsdag d. 31/3 kl. 14.30 underholder den ene af kirkens organister, Jonatan Kagan, sammen med Lilian Kranker, sang.
Duoen vil fremføre en alsidig forårsbuket af danske sange, musicalnumre samt klassiske arier.

Jonatan Kagan har Kirkemusikalsk Kandidateksamen fra Syddansk Musikkonservatorium, og han er korleder for Juniorkoret ved Brønderslev kirke

Lilian Kranker er uddannet organist og korleder med sang som tilvalgsfag fra det Jyske Musikkonservatorium, og hun er til daglig organist i Sulsted Sogn, hvor hun også er korleder.

Eftermiddagen byder også på kaffe, godt til ganen og hyggeligt samvær

Gratis at deltage

19.30-21.00
Åbent hus for unge – præsentation af KUL, Kakaodrikkerne m.m.

Kirkepilot Johanne har sammen med nogle unge med genneført KUL-uddannelese planlagt en aften, hvor der bl.al bliver karaoke og forskellige spil.
Der er forfriskninger undervejs.